Witam wszystkich, mam pytanko. Czy można sprawdzić stan tarczy sprzęgła bez ,,rozpoławiania" silnika i skrzyni biegów. Silnik 1,9TDI AGR. Dzięki z góry.Pzdr.
Przyspieszaj na 4 biegu i w trakcie przyspieszania ok. 100 120 km/h błyskawicznie wcisnij i puśc pedał sprzęgła szarpnięcie bez wyraznej zwyżki obrotów swiadczy że zespół tarcza docisk są jeszcze w dobrym stanie.
pzdr S.D.
Ja bym takich akrobacji nie wyprawiał przy 120 km/h :|
Mnie w "mechaniczowce" uczyli ze wbijasz 3 bieg zaciagasz reczny i probujesz ruszyc z miejsca, jezeli nie ma uslizgu to octa zgasnie. Chyba bał bym sie takiego wbijania 4 przy 120 km/h synchro moze nie wytrzymac a sprzeglo tez moze objechac i wtedy bedzie przypalone na 100 %, ale moze sie nie znam bo mlody jestem :diabelski_usmiech
PS: Jeżeli auto dobrze sie zbiera i nie slizga na obrotach to mozesz jezdzic do upadlego ( ale jezeli wystepuja uslizgi to nie czekaj tylko odrazu do mechaniorow bo potem bedzie tylko drozej ...)
A ja slyszalem jeszcze o innej metodzie, wibjasz bieg i cisniesz ... 8) jak ida obroty i rosnie predkosc to jest ok , jak tylko obroty to nalezy sie udac do mechanika ..
Witam wszystkich, mam pytanko. Czy można sprawdzić stan tarczy sprzęgła bez ,,rozpoławiania" silnika i skrzyni biegów. Silnik 1,9TDI AGR. Dzięki z góry.Pzdr.
A tak wogole to jest jakis powod tego sprawdzenia? dzieje sie cos? czy tylko tak chcez wiedziec czy jest wsio w porzadku ? :roll:
Jaki masz przebieg auta?
Powodem sprawdzenia jest duży przebieg (ok 380 000) nie chcałbym stanąć w najmniej odpowiednim momencie. Pedał sprzęgła jest dosyć ,,wysoko", przy włączaniu pierwszego biegu czasami zgrzytają zęby. Generalnie sprzęgło ciągnie, paloną gumę można poczuć, ale interesuje mnie grubość tarczy (okładzin). W niektórych samochodach można to sprawdzić odkręcając jakąś osłonę, np. starsze modele OPLA. W SKODZIE tego nie zauważyłem.
mam podobny problem co kolega tylko ze jak wzucam 1 bieg to nie zgrzyta mi tylko czasami nie mogę go wogle wrzucić muszę się troszkę namęczyc, czy podcianięcie linki sprzegła by cos pomogło w tym przypadku. bo czasami wszystkie biegi wchodzą dobrze a czasami nie chca ( zgrzytania zębów nie ma jak do tej pory). mam nadzieje ze nie namotałem :P
czyli wychodzi ze sprzęgło jest do wymiany w takim razie skoro mam taki problem z tym biegiem nr 1 . czy moze byc jeszcze jakaś inna przyczyna??
ale robiąc ten test co kolega któryś pisał ruszyć na ręcznym z 3 biegu to samochód mi gaśnie czyli wychodzi ze jest jednak dobre ?? ://
Komentarz